Katalog Nowości by Design/Biznes (2022)

www.designbiznes.pl Ł A Z I E NKOWE P R EM I E R Y 2 0 2 1 / 2 0 2 2 WY DAN I E S P E C J A L N E Nowe do łazienek Producenci prezentują najświeższe i bestsellerowe rozwiązania Prosto z targów Najciekawsze produkty z międzynarodowych imprez wystawienniczych Pomysły architektów Sposoby zaaranżowania poszczególnych stref łazienki

Śródziemnomorska perfekcja zamknięta w marmurze Jedna barwa, mnogość formatów, bezapelacyjny zachwyt. Parakalo! Kolekcja MARMO THASSOS

2 Nieprawdopodobny czas iedy już zaczęło się nam wydawać, że będziemy pomału wracać do normalności i cieszyliśmy się na powrót imprez masowych, takich jak festiwale muzyczne czy targi w pełnej postaci, rzeczywistość po raz kolejny nas zaskoczyławpisując dzień 24 lutego 2022 roku na karty historii. Napaść Rosji na Ukrainę postawiła wszystko znowu pod znakiem zapytania. Jeszcze większym niż pandemia. Bo to, że wojna w olbrzymim stopniu wpłynie na światową gospodarkę, w tym branżę wyposażenia wnętrz, nie ulega najmniejszej wątpliwości. I tak jak pandemia nie spowodowała poważnego kryzysu w naszym sektorze (niektóre firmy w roku 2021 osiągnęły nawet rekordowe przychody), tak może do niego doprowadzić zbrojny konflikt i jego konsekwencje – m.in. nastroje konsumentów obawiających się o swoją przyszłość i bezpieczeństwo, skoki cen, przerwane łańcuchy dostaw, odcięcie wschodnich rynków i dostawców. Dlatego z perspektywy dnia dzisiejszego jeszcze bardziej doceniamy fakt, że w roku ubiegłym udało się zorganizować trzy tak ważne dla branży łazienkowej imprezy targowe – ISHwwersji online i supersalone oraz Cersaie wwersji stacjonarnej. Nowych produktów i rozwiązań mogliśmy wprawdzie zobaczyć na nich mniej niż zwykle – imprezy zorganizowane zostały w „okrojonych” wersjach, szczególnie ISH i supersalone – jednak po dwóch latach targowej przerwy nawet taka opcja wydawała się z naszej perspektywy atrakcyjna. Wkatalogu „Nowości by Design/ Biznes” przedstawiamy nasz wybór najciekawszych targowych nowości oraz nowinki do łazienek oferowane przez polskich i zagranicznych producentów i dystrybutorów. Anna Raducha-Romanowicz redaktor naczelna K od redakcji

Na czasie 6. Aktualności Wybór redakcji 10. Idealna łazienka dla nas 14. Łazienki z Mediolanu 22. Kojąca moc natury Cała łazienka 27. Wyjątkowe nowości Riho 28. Elegancja skandynawskiego designu 30. Ona Roca – piękno z natury 32. Designerski pisuar do domowej łazienki Strefa umywalki 34. Barber & Osgerby: siła kreatywnego partnerstwa 36. Inspirujące formy i troska o tradycję 38. W intrygującej czerni 39. Ze złotym akcentem 40. Ming – umywalka ze stali Kaldewei 41. Umywalki granitowe Amber 42. Agnieszka Buczkowska-Korlińska: pomysł na strefę umywalki Strefa kąpieli 44. Magdalena Musiał: design to debata 46. Piękno naturalnego kamienia 47. Wszystkie kolory kąpieli 48. Monika i Adam Bronikowscy: pomysł na strefę kąpieli 4 spis treści Wydanie specjalne magazynu Design/Biznes Wydanie bezpłatne Wydawca Est.Media Anna Raducha-Romanowicz ul. Leśna 25C 15-559 Białystok www.estmedia.pl Redaktor naczelna Anna Raducha-Romanowicz, tel. 698 536 665, e-mail: ania@designbiznes.pl Zespół redakcyjny Marta Borowska, tel. 604 157 203, e-mail: marta@designbiznes.pl Arkadiusz Kaczanowski, tel. 503 355 998, e-mail: arek@designbiznes.pl Projekt, skład i przygotowanie do druku: www.urbanarts.pl Reklama: reklama@designbiznes.pl Zdjęcie na okładce: fot. antoniolupi Zdjęcia na stronach: s. 33 – fot. Artelinea, s. 43 – fot. Marmite, s. 49 – fot. Scarabeo, s. 59 – fot. theartceram, s. 67 – fot. M+ Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam. 10 Ł A Z I E NKOWE P R EM I E R Y 2 0 2 1 / 2 0 2 2

Strefa prysznica 50. Matteo Thun & Partners: wzornictwo ponadczasowe 52. Komfortowo i nowocześnie 53. Linearis Infinity – nowa jakość odpływów prysznicowych 54. Prysznic na Twoją miarę 55. Kabina prysznicowa Gold-Line – luksus w Twojej łazience 56. Milowy krokw świecie designu kabin prysznicowych 58. Anna Błaszczyk: pomysł na strefę prysznica Strefa toalety 60. Meneghello Paolelli Associati: zaprzyjaźnieni z łazienką 62. Lepsza łazienka, lepsze życie 63. Projektujemy łazienkę bliską użytkownikom. Poznaj nowości od TECE 64. Detale, które przyciągają uwagę – przyciski Visign firmy Viega 66. Agnieszka Bajor: pomysł na strefę toalety Podłogi i ściany 68. Elisa Ossino: rygor geometrii 70. Nowe kolekcje płytek Cerrad x La Mania Home 72. Małe formaty wielkich możliwości 74. SPA dla Ciebie 75. U źródeł piękna 76. Tapety do łazienek 78. Scenografia dla łazienki 79. Magdalena Daszkiewicz: pomysł na podłogi i ściany Indeks 80. Partnerzy wydania 33 59 77 14 22 spis treści 5

6 Na czasie Solidarni Ukrainą. Pomoc w zatrudnieniu Architekci, projektanci i przedstawiciele branży kreatywnej na Ukrainie z dnia na dzień zostali zmuszeni do zamknięcia swoich pracowni, wstrzymania projektów, szukania schronienia i ucieczki z kraju, napadniętego przez siły rosyjskie. To niezwykle trudny, ale budujący w siłę czas. Na naszej granicy nie brakuje ludzi oferujących pomoc. Przekazywane są dary, wolontariusze pakują paczki, organizują transporty i miejsca do zamieszkania. Swoją cegiełkę dołożył także Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki, Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Warszawski oraz Instytut Dizajnu w Kielcach. Wspólnie stworzyli specjalną bazę on-line PROJEKTANTKI_CI, do której można zgłaszać oferty pracy dla naszych wschodnich sąsiadów, uciekających przed wojną. Mogą się tu także zarejestrować obywatele Ukrainy, poszukujący pracy. Poszukiwane formy pomocy obejmują zarówno pracę na dłuższy czas – dla osób planujących pozostanie w Polsce; pracę dorywczą – dla osób potrzebujących wsparcia i stabilizacji finansowej w czasie pobytu w Polsce; pomoc dla studentów – płatne staże, ale także pracę zdalną – dla osób, które nie chcą lub nie mogą opuścić Ukrainy, a utraciły miejsce zatrudnienia. Informacje zostaną przekazane do instytucji, organizacji, biur i osób prywatnych w Ukrainie – w języku polskim, angielskim i ukraińskim. Narodowy Instytut Architektury i Urbanistyki we współpracy z Oddziałem Warszawskim SARP oraz Instytutem Dizajnu w Kielcach będą kierować osoby poszukujące pomocy do konkretnych pracowni lub regionalnych oddziałów SARP oraz IARP. Poszukiwana pomoc obejmuje osoby z różnym wykształceniem, wykonujących różne zawody związane z architekturą (nie tylko projektowanie architektoniczne), wzornictwem, projektowaniem graficznym, projektowaniem mebli, kulturą itp. Organizatorzy proszą o odpowiedzi w języku polskim i angielskimw pytaniach otwartych. Dla osób poszukujących pracy jest dodatkowy formularz na stronie https://niaiu.pl/2022/02/dla-ukrainy/. n Hale MTP z miejscami noclegowymi Grupa MTP we współpracy z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu, Urzędem Miasta Poznania i Fundacją In_Spire przygotowała dla uchodźców z Ukrainy 700 miejsc noclegowych w halach Międzynarodowych Targów Poznańskich i 400 w poznańskiej Hali Arena. To już kolejne, po uruchomieniu punktu recepcyjnego i magazynu darów, działania na rzecz pomocy ofiarom wojny, prowadzone przez Grupę MTP. – W ciągu jednej nocy stworzyliśmy punkt noclegowy w pawilonach 7 i 7A. Już w pierwszym dniu jego działania, wszystkie miejsce były zajęte przez osoby, które zdecydowały się zostać w Wielkopolsce i czekają na skierowanie i transport do miejsc docelowych. W ciągu 3 dni uruchomiliśmy HWS Arenę, w pół dnia stworzyliśmy punkt recepcyjny i oddaliśmy pawilon nr 4. Wiemy, jak to robić. Dziękuję za ogromne zaangażowanie pracownikom Grupy MTP – mówił Tomasz Kobierski, podczas konferencji prasowej otwierającej działanie punktu noclegowego w poznańskiej Arenie. Zarówno w pawilonie 7 i 7A, jak i w Arenie znajdują się punkty bufetowe, prysznice, pralnie oraz miejsca zabawy dla dzieci. Można tu skorzystać z konsultacji z władzami i służbą graniczną oraz porad prawnych. Operatorzy telefonii komórkowej przygotowali dla uchodźców, darmowe karty telefoniczne umożliwiające kontakt z rodziną. n Targi Instalacje już w kwietniu Międzynarodowe Targi Instalacyjne Instalacje to od lat największe spotkanie przedstawicieli branży, gdzie kompleksowo prezentowana jest oferta producentów oraz dostawców urządzeń, technologii i usług z zakresu techniki grzewczej, klimatyzacyjnej, wentylacyjnej i chłodniczej. Branża instalacyjna ponownie spotka się w Poznaniu, w dniach 25-27 kwietnia. n Fot. MTP

7 Na czasie Salone Del Mobile i Cevisama 2022 z nowymi terminami Zarząd Federlegno Arredo Eventi w porozumieniu z Fiera Milano, postanowił przesunąć 60. edycję wydarzenia, która odbędzie się teraz od 7 do 12 czerwca 2022 r. Messe Frankfurt wyklucza wystawców z Rosji i Białorusi W obliczu dramatycznej sytuacji na Ukrainie, Messe Frankfurt postanowiło nie pozwolić rosyjskim wystawcom, a także wystawcom z Białorusi na udział w targach. Dotyczy to wszystkich krajów, w których Grupa Messe Frankfurt organizuje wydarzenia. Ponadto Messe Frankfurt zawiesza również wszystkie działania marketingowe skierowane do odwiedzających w Rosji i na Białorusi – do odwołania. Została również podjęta decyzja o zawieszeniu wydarzeń w Rosji. n Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano, powiedziała: – Decyzja o odroczeniu impreza umożliwi wystawcom, zwiedzającym, dziennikarzom i całej międzynarodowej społeczności związanej z meblami i projektowaniem najlepiej i bezpiecznie wykorzystać wydarzenie, które zapowiada mnóstwo nowości. Oprócz obchodów ważnej rocznicy wydarzenie będzie koncentrować się na temacie zrównoważonego rozwoju, będąc wizytówką postępu czynionego w tym zakresie przez twórców, projektantów i firmy. Przeniesienie wydarzenia na czerwiec zapewni silną obecność wystawców zagranicznych oraz profesjonalistów, co zawsze było jedną z mocnych stron Salone. A także pozwoli wystawcom na dokładniejsze zaplanowanie swojej obecności na targach – jak wiemy, przejście od koncepcji do ostatecznej instalacji zajmuje miesiące przygotowań. Oczekiwanie na Salone jest coraz silniejsze, dlatego pracujemy nad wydarzeniem, które da każdemu możliwość przeżycia wyjątkowego, konkretnego i ekscytującego doświadczenia. Wszyscy naprawdę tęsknią za Salone. Przeniesiony został również termin targów Cevisama 2022. Międzynarodowe wydarzenie wWalencji, organizowane przez Feria Valencia, planowane jest na dni od 13 do 17 czerwca 2022 roku. n Fot. Cevisama Fot. Cevisama Fot. Messe Frankfurt

Oferta sklepów obejmuje kompleksowe wyposażenie łazienek oraz płytki ceramiczne. Wśród płytek możemy zobaczyć ekspozytory takich producentów jak m.in. Tubądzin, Ceramika Paradyż, Cerrad, Roca czy Cersanit oraz przestrzeń z aranżacjami i płytkami marek własnych sieci łazienek BLU takich jak Azario, IÖ lub Vijo. W każdym z salonów znajdują się liczne boksy aranżacyjne w różnych stylach i rozmiarach zaprojektowane przy użyciu produktów dostępnych w salonach. Podobnie jak w przypadku pozostałych salonów BLU, tak i w nowych miejscach z pomocą podczas zakupów przychodzi wykwalifikowana kadra – w tym projektanci, którzy doradzą, a także zaaranżują łazienkę tak, aby była jak najbardziej funkcjonalna i dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Projekt, przy zakupach w sieci salonów łazienek BLU można otrzymać za 1 zł – o szczegóły należy pytać w wybranym salonie: Kędzierzyn – Koźle: ul. Wojska Polskiego 3, Piotrków Trybunalski: ul. Łódzka 66, Skarżysko – Kamienna: ul. Podjazdowa 1. n Trzy kolejne Salony Łazienek BLU Powiększa się sieć salonów łazienkowych BLU. Zakupy w salonie sieci można zrobić również w miejscowościach: Kędzierzyn–Koźle, Piotrków Trybunalski oraz Skarżysko–Kamienna. 8 Na czasie Grupa SBS skończyła 20 lat 18 lutego największa grupa zakupowa z branży instalacyjnej i grzewczej w Polsce obchodziła urodziny Dokładnie tego dnia, 20 lat wcześniej, powstała Grupa SBS. Przez obostrzenia związane z pandemią COVID-19 Grupa SBS nie miała możliwości spotkać się ze swoimi Partnerami i świętować z nimi kolejnej dekady działalności. By symbolicznie uczcić jubileusz zespół Grupy powołał do życia jednodniową niby-gazetę „Głos kotłowni”. Na jej łamach z przymrużeniem oka przypomniano o tej okrągłej rocznicy. Kędzierzyn–Koźle Piotrków Trybunalski Skarżysko–Kamienna

Salony BAFO będą charakteryzowały się spójnością i przejrzystością oferty oraz – co za tym idzie – łatwością i szybkością wyboru dla Klienta. Wyselekcjonowana grupa produktów pozwoli na łatwiejsze podejmowanie decyzji zakupowych. Przestrzeń salonu została zaprojektowana tak, by można było czuć się w niej swobodnie i komfortowo. Dzięki nowoczesnemu systemowi ekspozycji i spójności wizerunkowej, Klient nie zgubi się gąszczu alejek przytłoczony ilością produktów. Załoga salonu to zespół profesjonalistów, którzy dzięki skoncentrowaniu się na wyselekcjonowanym asortymencie, wyspecjalizowali się w zakresie produktów oferowanych przez PGC. A oferta BAFO jest zgodna z najświeższymi trendami wyposażenia wnętrz, więc Klienci znajdą tu wszystko, co modne i na czasie. Ale BAFO to także poczucie wyjątkowości, ponieważ marki własne PGC dostępne są wyłącznie w salonach partnerskich. BAFO jest miejscem, które docenią wszyscy ceniący swój czas i komfort zakupów, poszukujący designerskich, ciekawych produktów o wysokiej jakości, charakteryzujących się przystępną ceną. Pierwszy salon BAFO zostanie otwarty przez firmę TERRANO – jednego z Partnerów PGC. W Galerii Wnętrz przy ul. Obornickiej 337 w Poznaniu, gdzie salon będzie miał siedzibę, trwają ostatnie prace wykończeniowe a otwarcie zaplanowane jest na marzec 2022. n 9 Na czasie PGC Polska Grupa Ceramiczna Grupa PGC została założona w marcu 2013 roku z inicjatywy właścicieli jednych z największych firm polskich z branży płytek ceramicznych, ceramiki sanitarnej i armatury. Jest obecnie największą grupą zakupową w Polsce w branży wyposażenia łazienek. Partnerzy Grupy od lat dystrybuują produkty najbardziej prestiżowych fabryk z całego świata – poprzez sieć kilkudziesięciu salonów sprzedaży. Obecnie w skład grupy wchodzi 15 największych firm polskich z branży płytek, ceramiki i armatury. BAFO – nowe salony Grupy PGC PGC Polska Grupa Ceramiczna startuje z nowym projektem. Pod marką BAFO powstaną salony łazienkowe, których oferta zostanie stworzona wyłącznie na podstawie produktów dystrybuowanych przez PGC.

10 Wybór redakcji Ostatnie targi ISH odbyły się wyłącznie w formule online. Trudno zatem rozmawiać o ich spektakularnym wydźwięku. Chociaż trzeba przyznać, że wiele firm było naprawdę świetnie przygotowanych do zapełnienia luki tradycyjnych spotkań offline. Prezentacje, filmy, spotkania online na żywo – zainteresowani targami z pewnością mogli aktywnie wypełnić swój czas nawet sprzed domowego monitora. W tej sytuacji trudno jednak nie dostrzec, że i nowych produktów było zdecydowanie mniej. Głównie ze względu na to, że w targach wersji online wzięło udział znacznie mniej wystawców. Bliżej ludzi Najciekawsze rozwiązania pokazali z pewnością niemieccy producenci wyposażenia łazienkowego. Nie zabrakło ich współpracy Przyjazna, bezpieczna, higieniczna, dopasowana do osobistych potrzeb – taka właśnie jest współczesna łazienka. Z pewnością pokazały to targi ISH 2021. Bezwzględny wpływ na wzmocnienie tych tendencji miała pandemia. Wydaje się jednak, że na taką wizję łazienki czekaliśmy już od wielu lat. Idealna łazienka dlaNAS Tekst: Marta Borowska

11 Wybór redakcji Kompletna kolekcja łazienkowa D-Neo od Duravit. Projekt: Bertrand Lejoly

ze znanymi projektantami i ciekawych rozwiązań funkcjonalnych i estetycznych. Niemieckie marki zawsze słynęły ze swego praktycznego podejścia do projektowania łazienki. Jako pierwsze w Europie już lata temu zwróciły uwagę np. na problem starzejącego się społeczeństwa. Gdy na wszelkich innych targach poświęconych łazience królował design i nowe pomysły estetyczne, na ISH prezentowano rozwiązania, które sprawdzą się w wielopokoleniowych domach i ułatwią korzystanie z nich osobom starszym, czy z ograniczeniami ruchowymi. Podobnie praktyczne podejście zaprezentowano podczas ostatnich ISH. Tyle, że w głównej roli była pandemia i jej wpływ na życie każdego z nas. Także w aspekcie projektowania łazienki. Człowiek w centrum Ostatnie ISH wyraźnie postawiło w centrum swoich zainteresowań człowieka. Nie było to dosłownie wypowiedziane, ale tak właśnie określiłabym to, co zaprezentowali producenci. Design łazienkowy wyraźnie został podporządkowany temu, co nam – ludziom – w czasie pandemii było najbliższe. A z pewnością wymienić tu trzeba potrzebę relaksu, maksimum higieny i komfortu, multifunkcjonalność. Łazienka stała się zatem miejscem, w którym bezsprzecznie dominuje klimat służący odpoczynkowi. Producenci pokazywali te same nowości w różnych aranżacjach – tak, by podsunąć pomysły, a nie narzucać tylko jednej wizji. Coś dla zwolenników stylu skandynawskiego i coś dla fanów loftów. Niezależnie jednak od klimatu aranżacji zawsze dominował w niej spokój i ład, które sprzyjały odpoczynkowi w łazience. Przecież to ona dla wielu z nas stała się na długo jedynym miejscem odosobnienia i relaksu. Wiele marek podkreślało walor higieniczny swoich rozwiązań – antybakteryjne powierzchnie desek sedesowych, ceramiki czy brodzików stają się standardem. Podobnie jak bezdotykowe baterie. Wszystko po to, by utrzymać higienę tego miejsca na jeszcze wyższym poziomie niż dotychczas. Pojawiły się także rozwiązania, które mają nam ułatwiać codzienne czyności, jak np. w ofercie Hansgrohe, w której znajdziemy baterię umywalkową z wyciąganą rączką (idealna, jeśli myjemy włosy w umywalce), czy specjalną rączkę prysznicową do mycia psów. Z pewnością dodać do tego warto wiele możliwości wyboru – baterie nie są już jedynie czarne i chromowane. Podobnie, jak ceramika czy brodziki. Personalizujemy swoją przestrzeń, by była coraz bardziej dopasowana do naszych potrzeb. Dziś nie jest to przestrzeń koniecznych kompromisów. To miejsce superbezpieczne i zgodne z naszymi estetycznymi potrzebami. Wyraźnie pokazały to targi ISH. n 12 1

13 Wybór redakcji 2 3 4 5 1 Bateria umywalkowa Finoris marki Hansgrohe posiada wyciąganą wylewkę 2 Dostępne kolory wykończenia klasycznej baterii Tara Dornbrachtu 3 Idea relaksującego ładu to także wyważone wzornictwo – armatura DOT316 od Ritmonio. Projekt: Studio BMB Progetti 4 Miska Subway 2.0 z technologią TwistFlush od Villeroy&Boch. Powłoki CeramicPlus i AntiBac sprawiają, że brud praktycznie na niej się nie osadza 5 Brodzik KOU marki Fiora wykonany jest z materiału Silexpol, który zapewnia mu właściwości antybakteryjne. Projekt: Studio Fiora

Zorganizowane na początku września 2021 roku specjalne wydarzenie pod nazwą Supersalone miało być przedsmakiem 60. edycji Salone del Mobile zaplanowanej na czerwiec tego roku. Choć nie były to typowe targi, a raczej rozbudowana wystawa o pół-kuratorskim charakterze, każdy kto odwiedził między 5 a 10 września Mediolan mógł przywieźć ze sobą sporo łazienkowych inspiracji. Pod warunkiem, że znalazł czas na odwiedziny w showroomach rozlokowanych w centrummiasta. W halach targowych bowiem firm łazienkowych było ledwie kilka – Kaldewei pokazał swoje eleganckie wanny, brodziki i umywalki, Cielo i Globo nowe kolory, Gessi instalację z armatury, Fima – odnowioną wersję baterii, Tubes ciekawe grzejniki. Było też parę mniej znanych firm. Targowe, silne przebudzenie dla łazienek w Mediolanie czeka więc nas (oby!) w tym roku. O wiele bogatsze było propozycje, jakie można było znaleźć w showroomach w mieście, głównie w dzielnicy Brera. W Mediolanie prawie każda licząca się marka łazienkowa swój butik ma – więc jeśli ktoś chciał sprawdzić, co przez 2 lata pandemii wprowadzono na rynek, musiał wybrać się na spacer. Warto było! Przegląd wybranych nowości w tym artykule to wisienki na torcie tego, co pokazywały marki – przeważnie poza targami. Wszystkich premier było w tym czasie 3-4 razy więcej. Co nas zachwyciło w mediolańskich premierach? Producentom i projektantom udaje się na mistrzowskim poziomie łączyć materiały i wymyślać nowe faktury oraz wzory. Surowość, rzemieślniczy sznyt i wpływ natury płynnie łączą się z technologiczną precyzją i innowacjami. Wracają znane wzory w nowej odsłonie. Jednak w tym redesignie już opracowanych form odnajdujemy – co może zaskakiwać – wiele świeżości. Okazuje się, że możliwość lepszego zaprojektowania rzeczy, które kiedyś nie mogły osiągnąć swojej idealnej formy z powodu ograniczenia technologii czy materiałów, jest niesamowitą frajdą. Wizyta w Mediolanie była więc długo wyczekiwaną przyjemnością i dawką inspiracji, których na szczęście nie musieliśmy sobie już odkładać. n Łazienki zMediolanu Jesienią ubiegłego roku w Mediolanie mogliśmy zobaczyć wiele oryginalnych pomysłów do łazienek. Pod warunkiem, że wyszliśmy z targowych hal. 14 Wybór redakcji Tekst: Arkadiusz Kaczanowski 1 Quilt to projekt mozaiki z kamionki porcelanowej zaprojektowany przez Marialaura Rossiello ze Studio Irvine dla M+. Kolekcja powiększa rozmiar klasycznej mozaiki w celu stworzenia bardziej współczesnego efektu – na dodatek może być ona modyfikowana w każdej chwili. Projektantka inspirowała się starymi rodzajami pikowania – główną cechą kolekcji jest wygrawerowany segment nacięty tak, jakby mógł być oderwany od reszty płytki i zamieniony na inny wzór.

1

16 Wybór redakcji 1 1 Kolekcja Sensi Pigmenti projektu Matteo Thuna i Antonio Rodrigueza uzupełnia kolekcję Sensi dla Florim. Dostępne w czterech neutralnych kolorach slaby przywołują różne esencje mineralne i pigmenty wydobywane z ziemi. Płyty zawierają trzy propozycje dekoracji, które odzwierciedlają inspiracje rękodziełem i podkreślają silny związek między sztuką, rzemiosłem i designem. 2 Marka Cristina Rubinetterie sięga do przeszłości. W jednouchwytowej baterii natynkowej Foil zaprojektowanej przez Marco Pisati znajdziemy inspiracje stylem Streamline typowym dla lat 30-tych oraz nadwozi samochodów z lat 50tych i 60-tych XX wieku, kiedy badania nad aerodynamiką wygenerowały miękkie i eleganckie sylwetki samochodów. 3 Bateria Limón zaprojektowana przez Patricię Urquiolę dla marki Agape. Cylindryczny korpus i jego przekrój, który przeniesiono na uchwyt tworzą razem nieoczekiwaną, ale spójną całość. Podobnie jak w przypadku umywalki z postumentem Lariana i systemu Rigo, tutaj Urquiola dekonstruuje i ponownie składa podstawowe kształty geometryczne, aby stworzyć coś zupełnie innego. 4 Armatura Venti20 marki Gessi sięga do wdzięku lat 20-tych. Kolekcja została zaprojektowana przez hiszpańskiego artystę Lázaro Rosa Violán. precyzja wykonania uchwytów, baza baterii wraz ze charakterystycznymi żłobionymi to reinterpretacja klasycznego stylu. Retro, nostalgia – te słowa kojarzą się z tymi produktami. 5 Butler to kolekcja naściennych szafek których projektantem jest Andrea Federici. Nowy system marki Falper składa się z konfigurowalnych kolumn z półkami, szufladami wewnętrznymi i drążkami na ubrania. Zaprojektowany został, aby przechowywać najcenniejsze przedmioty i mieć wszystko na wyciągnięcie ręki – stąd nazwa nawiązująca do funkcji kamerdynera. Zdobią go detale z aluminium, szkła, litego orzecha czy dębu. Możliwe wykończenia lakierem matowym i błyszczącym.

17 Wybór redakcji 2 3 4 5

Wybór redakcji 1 1 Wzór okładziny Lost Stones i akcesoria Edo to efekt kolejnej współpracy Piero Lissoni i marki Salvatori. Materiał na ściany powstał w ramach projektu przywracania, naprawiania i wykorzystywania kamiennych odpadów z różnych miejsc – w duchu japońskiej kintsugi. Pęknięcia wypełniono żywicą w kolorze złotym. Orientalne inspiracje znajdziemy też w kolekcji akcesoriów. 2 Masterpiece autorstwa Ferruccio Lavianiego to nowy alfabet kolorów i materiałów stworzony dla marki Lea Ceramiche. Kolekcja gresu porcelanowego składa się z 10 kolorów podzielonych na dwie różne powierzchnie. Master inspirowana jest betonem, Piece – nasionami. Obie wersje można dowolnie ze sobą łączyć lub stosować osobno. Płytki dostępne są w rozmiarach od 30x60 cm do 120x120 cm, Dzięki zintegrowanej technologii antybakteryjnej Protect® ma eliminować do 99,9% bakterii. 3 Powierzchnie Alpi 4.0 marki Grassi uzyskuje się w procesie odzysku odpadów z Vicenza Stone, Grigio Argento i Grigio Alpi i po wymieszaniu z bazą z cementu, bez żywicy lub innych dodatków. Rezultatem jest gruboziarnisty efekt lastryko z dynamicznym rytmem kompozycyjnym, którego wzór nigdy się nie powtarza. 4 Gdy matowe wykończenia święcą tryumfy, Ceramica Cielo poszła w poprzek modzie. Acque di Cielo to paleta błyszczących kolorów inspirowanych naturą, która ma odnowić koncepcję barw w ceramice. Paleta błyszczących emalii składa się z sześciu wariantów: Oltremare, Smeraldo, Alga, Corallo, Ninfea i Anemone. 5 Umywalki Miena marki Kaldewei dostępne są w szerokiej gamie kolorów. Nowe, modne kolory Kaldewei to Sweet Love, Soft Touch, Deep Dream i Navyblue mat. Różowe, miętowe, niebieskie i ciemne odcienie są idealne dla wszystkich, którzy chcą zamienić łazienkę w wykwintne miejsce relaksu z charakterem.

19 Wybór redakcji 2 3 4 5

20 Zobacz naszą relację z shwroomów w dzielnicy Brera. Zobacz naszą fotorelację z wydarzenia Supersalone. 1 2 1 Grzejnik marki Tubes zaprojektowany przez pracownię Ludovica+Roberto Palomba z Matteo Fiorini w 2014 roku zyskał nową odsłonę. RIFT/reverse to nowa, wzbogacona i zaktualizowana wersja. Grzejnik stał się głębszy, dzięki czemu może być ogrzewaną półką o miękkich liniach. RIFT/reverse jest grzejnikiem elektrycznym, a kontrola i regulacja są wykonywane za pomocą włącznika/ wyłącznika lub bezprzewodowo poprzez oprogramowanie. 2 Switch On marki Fima Carlo Frattini to nowy projekt autorstwa Davida Vercellego – aktualizacja wcześniejszego projektu tego designera. Baterię wyróżnia zaokrąglony, lekki przycisk dotykowy uruchamiający wylewkę. W zależności od przeznaczenia baterii zmienia się funkcjonalność przycisku.

22 Wybór redakcji

Bolońskie targi przyzwyczaiły nas do tego, że wyznaczają trendy w segmencie płytek ceramicznych w kolejnych miesiącach. Mimo trwającej pandemii ostatnia edycja targów nie zawiodła – ani wystawców, którzy mogli wreszcie pochwalić się swoimi produktami po rocznej przerwie (w roku 2020 targi Cersaie się nie odbyły), ani zwiedzających – głodnych nowinek i trendów z segmentu łazienek i płytek. Mogli oni liczyć na porządną dawkę ciekawych inspiracji. Przede wszystkim dzięki technologii nowoczesnego druku cyfrowego. Sprawia ona, że w kwestii wzorów płytek jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia projektanta. Cersaie 2021 pokazało różnorodne, wyraziście użyłowione marmury, hipnotyzujące płytki trójwymiarowe, efektowne wzory botaniczne nadrukowane na płytkach wielkoformatowych, faktury przypominające tapety czy spektakularne wzory graficzne, będące raczej ceramicznymi muralami. Kojąca moc natury Przyroda dostarcza aktualnie najwięcej wnętrzarskich inspiracji. Chcielibyśmy czuć ciepłą ziemię pod stopami, cieszyć oczy widokiem roślin. Tęsknimy za naturą, więc chcielibyśmy wprowadzić ją do naszych wnętrz. Widać to było również podczas 38. edycji targów Cersaie, która odbyła się w Bolonii jesienią ubiegłego roku. 23 Wybór redakcji Tekst: Anna Raducha-Romanowicz 1 Płytki z serii Tuscany marki Naxos z kwiatowym dekorem Spring. 1

24 1 Kolekcja Supreme Treasure w wykończeniu Corchia Gold marki Flaviker – tu skontrastowana z serią Supreme Evo w wykończeniu Noir Laurent Oblique tegoż producenta. 1 2 Płytki z serii Gendaie Wood marki Casalgrande Padana nawiązują do tradycyjnej japońskiej techniki Shou Sugi Ban. 4 Kolekcja Wabi Sabi marki Decoratori Bassanesi. 3 Seria Venistone marki Ceramica Sant’Agostino powstała jako inspiracja kamieniem Breccia.

Ale w kwestii inspiracji natura była zdecydowanym dominatorem. Naśladowały ją wzory, faktury i barwy. Popularne były przede wszystkim kolory ziemi, oprócz nich pastele – zwłaszcza bardziej kojące odcienie, takie jak szałwiowa lub miętowa zieleń, różany i jaśniejsze odcienie niebieskiego. Wzrok przykuwały efektowne dekory florystyczne – np. z liśćmi bananowca, monsterą czy jaśminem, albo też nietypowe wykończenia kamienne – agaty, onyksy czy kamień Ceppo di Gré (nazywany też Breccia). Wśród formatów dominowały te największe – tendencja ta jest widoczna już od kilku sezonów. Z drugiej strony coraz ciekawsza stała się oferta formatów małych – w wymiarze cegieł. Pokazywały je już nie tylko małe manufaktury czy producenci specjalizujący się w płytkach ściennych, ale też giganci tacy jak np. Marazzi. Świat przyrody Wśród nowych, inspirowanych przyrodą propozycji producentów płytek ceramicznych wyróżnia się m.in. kolekcja Tuscany marki Naxos będącej częścią Fincibec Group. Płytki inspirowane są malowniczą scenerią, wioskami i winnicami toskańskiej wsi. 25 Wybór redakcji 2 3 4

Dekorom florystycznym w formacie 64x80,5 cm towarzyszą płytki bazowe o wymiarach 32x80,5 cm, w kolorach o nazwach takich jak Hevea (kauczukowiec), Air (powietrze), Musk (piżmo), Coast (wybrzeże). Z natury czerpie również Venistone – nowa kolekcja marki Ceramica Sant’Agostino. Robi to jednak zupełnie inaczej. Wzór naśladuje wspomniany wcześniej kamień Breccia – skałę osadową składająca się z pokruszonych fragmentówminerałów sklejonych ze sobą przez drobnoziarnistą matrycę. Płytki gresowe z tej serii oferowane są w wielu formatach – od 60x60 cm do 120x120 cm. Ułożone na dużej płaszczyźnie stworzą ciekawy wzór, który może być efektownym tłemminimalistycznej aranżacji. Płytki dostępne są w kolorach Ivory, Beige, Pearl, Dark, Emerald, Gold i Grey. Odmienną interpretację kamienia proponuje marka Flaviker w kolekcji Supreme Treasure. Elegancję białego marmuru podkreśla tu wyrafinowane, zróżnicowane użyłowienie nawiązujące do luksusu najszlachetniejszych kamieni i metali. Kolekcja jest dostępna w sześciu różnych wersjach – z akcentami antracytowymi, złotymi, różowozłotymi, zielonymi, niebieskawymi lub brązowymi, w zróżnicowanych formatach – do 120x280 cm. 26 Wybór redakcji W Kraju Kwitnącej Wiśni Do innego naturalnego materiału – drewna – nawiązuje kolekcja Gendai Wood marki Casalgrande Padana. Czerpie inspirację z Yakisugi lub Shou Sugi Ban, co w języku japońskim oznacza „zwęgloną deskę cedrową”. Co ciekawe, powierzchnia płytek jest woskowana, co przypomina oryginalną technikę Shou Sugi Ban, która pokrywała przypalane deski naturalnym olejem. Płytki są dostępne w pięciu kolorach – Gendai Black, Brown, Green, Grey i White, w jednym rozmiarze 20x120 cm (przy grubości 9 mm). Technika Shou Sugi Ban jest zakorzeniona w japońskiej kulturze i związana z filozofią Wabi-Sabi, która celebruje sposób, w jaki rzeczy zmieniają się wraz z upływem czasu. Zachęca nas do oderwania się od idei perfekcji i poszukiwania piękna i wyjątkowości w autentyczności i niedoskonałości. Filozofia ta była również inspiracją do powstania kolekcji płytek Wabi Sabi marki Decoratori Bassanesi, którą zaprojektowała Federica Biasi. Seria charakteryzuje się dwiema różniącymi się, ale uzupełniającymi teksturami. Pierwsza – Wabi, ma gęstszy splot i bogatszą teksturę. Druga – Sabi to faktura bardziej delikatna. Płytki z serii dostępne są w formatach 14x14 cm oraz 7,5x30 cm. n 1 Jazz to seria płytek marki Gigacer – na zdjęciu w niebieskim kolorze Jazz i zielonym Green Light. 1

Wyjątkowe nowości RIHO Najnowsze propozycje marki RIHO idealnie wpisują się w obowiązujące trendy wzornicze i aktualne potrzeby użytkowników. Daj się zaskoczyć wyjątkowo przemyślanym designem wanien Rethink. A do swojej stylowej, minimalistycznej łazienki wybierz kabiny prysznicowe Scandic Next. 27 Cała łazienka Przemyślana przestrzeń z wannami Rethink Zwykle łazienki w naszych mieszkaniach to niewielkie pomieszczenia, dlatego w trakcie ich projektowania staramy się, by jak najefektywniej wykorzystać dostępne miejsce. Nowa seria wanien Rethink powstała w duchu oszczędnego i przemyślanego gospodarowania przestrzenią. Zespół projektowy RIHO postawił sobie za cel, by zapewnić jak najwięcej miejsca w kąpieli, przy zachowaniu standardowych rozmiarów wanny. Rozwiązanie, jakie zastosowano, to zwężenie brzegów wanny, bo węższe boki wanny = więcej miejsca w środku. Co więcej, obniżono wysokość rantu wanny do 2 cm, nie tracąc przy tym na jej głębokości, a niższy rant = nowocześniejszy wygląd. Wskutek projektowania zgodnie z myślą space savers powstały dwie wersje wanien do zabudowy – prostokątna Rethink Cubic oraz asymetryczna Rethink Space. Obie wanny charakteryzuje nowoczesna, dość prosta stylistyka. Rethink Cubic jest prostokątną akrylową wanną do zabudowy o oszczędnej geometrycznej formie. Natomiast Rethink Space to projekt wanny asymetrycznej z niewielką półką zlokalizowaną nad charakterystycznym podłużnym przelewem. cena katalogowa: R ethink Space od 2 167 zł netto Rethink Cubic od 1 914 zł netto Minimum dodatków, maksymalny efekt – kabiny Scandic Next Scandic Next to kabiny wysokiej jakości do nowoczesnych i minimalistycznych łazienek. Pomimo, że bezramowe szklane drzwi i szklane ścianki instalowane są jedynie przy pomocy prostokątnych zawiasów i wsporników, całość tworzy niezwykle solidną i stabilną konstrukcję. Przezroczyste tafle szkła sprawiają, że przestrzeń łazienki ze Scandic Next jest lekka, przejrzysta i niczym niezakłócona. Seria Scandic Next oferuje dwa kolory wykończenia. Oprócz dotychczas dostępnego błyszczącego chromu, możemy zdecydować się na popularną ostatnio matową czerń. Prostokątne zawiasy opracowano tak, by nie zaburzały eleganckiego wyglądu kabiny. Wszystkie elementy montażowe, śruby zabezpieczające itp. ukryto pod estetycznymi osłonami. Projektanci pamiętali również o aspektach praktycznych – zakończenie wspornika ma niewielki wieszak. Jest on niemal niezauważalny, aż do momentu zawieszenia na nim ręcznika bądź szlafroka. cena katalogowa: model X201 (jak na powyższym zdjęciu) od 4 037 zł netto www.riho.pl Kabina SCANDIC NXT X201 Wanna RETHINK SPACE

Marka Oltens to systemowe rozwiązania, które pozwalają w łatwy sposób stworzyć nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń, tworząc aranżacje pełne indywidualnego charakteru. Dzięki zastosowaniu wyjątkowych technologii, możliwe jest osiągnięcie idealnie dopasowanego wnętrza, nawet dla bardzo wymagającego użytkownika. Cała łazienka elegancja skandynawskiego designu

29 Cała łazienka www.oltens.com W codziennym życiu poszukujemy rozwiązań, które pozwolą namwyróżnić się z tłumu. Na każdej płaszczyźnie wybieramy drogi, które będą nowoczesne i wyjątkowe. Dlaczego więc nie kierować się taką zasadą podczas projektowania wymarzonej łazienki? I wprowadzić nowoczesny design wykorzystując rozwiązania proponowane przez polską markę Oltens? Ponadczasowy kolor Coraz więcej osób decyduje się na zakup elementów wyposażenia łazienki w czarnych kolorach. To wskazuje na chęć stworzenia przestrzeni stylowej i eleganckiej podkreślającej równocześnie jej charakter! Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom marka Oltens wprowadziła do swojej oferty szeroki wachlarz czarnej ceramiki oraz armatury. Matowe wykończenie produktów doskonale uzupełni pomieszczenia w stylu skandynawskim. Wyjątkowość umywalek w kolorze czarnym serii Duve, Lagde czy Hamnes, podkreślą trzy możliwe do wyboru warianty korków klik-klak: złoty, chrom lub czarny. Miski WC serii Hamnes, o smukłym wykończeniu i delikatnym kształcie, zapewnią łazience proste, lecz funkcjonalne rozwiązania. Szlachetne złoto i intrygująca czerń Dzięki zastosowaniu wyjątkowej armatury, którą proponuje marka Oltens, możemy stworzyć wnętrze o niebanalnym designie. Czarne i złote baterie serii Molle oraz serii Gota, to propozycja dla tych, którzy ponad wszystko cenią estetykę wykonania i funkcjonalność. Doskonale wpiszą się we wnętrza zaprojektowane w stylu minimalistycznym i nowoczesnym. W ofercie znajdziemy również zestawy prysznicowe z serii Atran, które uzupełnią strefę kąpielową o niebanalny charakter. Warianty kolorystyczne, oprócz kwestii wizualnych, będą stanowiły funkcjonalny dodatek wyposażenia łazienki. Strefa kąpielowa Wanny wolnostojące pozwalają na stworzenie pięknego wnętrza zgodnego z aktualnymi trendami. Asortyment marki Oltens obejmuje modele wanien wolnostojących o różnych kształtach, które z pewnością zachwycą. Ciekawymi propozycjami są takie serie, jak Ebba, Delva czy Stora. Odpowiedzią na chęć wyposażenia łazienki w trwały i nowoczesny brodzik, będzie zdecydowanie seria Bergytan. Wykonane z mocnego i bardzo trwałego materiału RockSurface o strukturze kamienia, doskonale dopasują się do wnętrz w stylu skandynawskim lub industrialnym. Marka Oltens oferując kilkadziesiąt rozwiązań i produktów w stylu pure bathroom, które można elastycznie konfigurować, łączy nowoczesne rozwiązania z ciekawym designem. Sprawia tym samym, że projektowanie łazienki z Oltens to czysta przyjemność i gwarancja indywidualnego, dopasowanego do użytkownika wnętrza. n

Wyprodukowana z naturalnych materiałów i z poszanowaniem zasad zrównoważonego rozwoju w wielu aspektach Ona, oferuje przede wszystkim różnorodność wariantów. To pełna seria łazienkowa, która łączy funkcjonalny, dostępny i uniwersalny design z nowymi standardami higieny i komfortu. Jest idealna zarówno do łazienek głównych, jak i gościnnych, hotelowych, publicznych i innych o częstym użytkowaniu. Delikatne kształty umywalek Szeroki wachlarz dostępnych w kolekcji Ona umywalek i ich łączenie z meblami tworzą niezwykle bogatą ofertę. Zaprojektowane przez Noa Design Studio modele są przykłademmożliwości oferowanych przez materiał Fineceramic®. Ceramika w rewoluOna Roca – piękno z natury Morze Śródziemne – wraz ze swoimi krajobrazami, stylem życia i wartościami – zainspirowało markę Roca do stworzenia kolekcji Ona. Najnowsza seria oferuje kompletne rozwiązanie do łazienki: umywalki, meble, baterie, wanny, dodatki, miski WC i bidety, połączone z filozofią marki, która także pochodzi z tego samego regionu. 30 Cała łazienka ↑↑ Klimat łazienek kreowanych przez kolekcję Ona jest wyciszający i ekologiczny ←←Meble z serii Ona wyposażone są w system cichego domykania i pełnego wyciągania

cyjnej odsłonie pozwala na tworzenie wyrafinowanych, lżejszych rozwiązań w każdym rozmiarze. Ponadto Fineceramic® umożliwia bardziej zrównoważony proces produkcji i wdrożenie zasady „zero waste”, ponieważ wszystkie składniki materiału są naturalne. Niższa waga gotowych umywalek dobrze wpływa na proces wypalania i transport redukując emisję CO2. Oferta umywalek zawiera wiele wariantów. Niecka może być umiejscowiona zarówno asymetrycznie, jak i centralnie. Nablatowe modele są dostępne w wersji prostokątnej i okrągłej, zawsze w bieli lub matowej bieli. Błyszcząca biel może być dodatkowo 31 Cała łazienka www.roca.pl/ona pokryta powłoką Supraglaze®, która tworzy extragładką powierzchnię i nie pozwala na gromadzenie się brudu na ceramice. Ona oferuje meble do wszystkich modeli umywalek. Szafki występują w wersji z jedną lub dwiema szufladami, albo z drzwiczkami. Wszystkie rozwiązania mają system cichego domykania i pełnego wyciągania. Dostępne są w kolorach pochodzących prosto z klimatycznego regionu Morza Śródziemnego: matowej bieli, matowej szarości, ciemnego wiązu, jasnego dębu i matowej zieleni. Baterie z charakterem Armatura Ona wyróżnia się eleganckim designem, który powstał w biurze Benedito Design. Odwzorowuje perfekcyjny balans między wzornictwem, technologią i zrównoważonym rozwojem. Ma cylindryczny i smukły korpus, dostępny w różnych wysokościach i długościach wylewki z płaskim minimalistycznym uchwytem. Zastosowane wewnątrz baterii rozwiązania gwarantują większą efektywność zarówno w zużyciu wody, jak i energii. Armatura Ona dostępna jest w czterech wykończeniach: chromowym, titanium black, rose gold i klasycznym, czarnym macie. Wanny i dodatki, czyli pełen komfort Wanny Ona przywołują wspomnienie spokojnej i relaksującej kąpieli w Morzu Śródziemnym poprzez obszerny wewnętrzny rozmiar oraz przyjemny w dotyku materiał Stonex® Roca. Wyróżniają go właściwości antypoślizgowe, odporność na zużycie i trwałość. Kolekcja oferuje wersję wanny do zabudowy w dwóch rozmiarach oraz narożną. Dostępne w serii dodatki to komplet elementów do stawiania na blat: tacka, kontenerek, dozownik na mydło i kubek. Dostępne są w trzech pasujących do mebli wykończeniach: matowa biel, matowa szarość i matowa zieleń. Wyprodukowane zostały z materiałów z recyclingu i zaprojektowane tak, aby pasowały zarówno na półkę umywalkową, jak i do szuflady. Toaleta Rimless – maksimum higieny Dyskretne toalety i bidety dopełniają kolekcję. Wszystkie WC są wyposażone w najnowszej generacji technologię Rimless oraz powłokę Supraglaze®. To innowacje, które ułatwiają czyszczenie i gwarantują wyższy wymiar higieny. Ona proponuje toalety w różnych wymiarach, podwieszane, stojące oraz bidety kompaktowe, podwieszane i przyścienne. Gama wyróżnia się wysokością, która zapewnia większy komfort. Jest też wyposażona w większy przycisk spłukujący. n ↑↑Dodatki Ona idealnie pasują do szuflady, jak i na półkę umywalkową ↓↓ Kolekcja Ona oferuje wiele wariantów łazienkowego wyposażenia

Pisuar, stosowany szczególnie w przestrzeni publicznej, nigdy nie był szeroko proponowany do użytku domowego. Decydował o tym bardziej aspekt kulturowy niż rzeczywista praktyczność. Współczesny rynek proponuje wiele różnych modeli pisuarów do rodzinnych łazienek. Jednym z nich jest model Nest marki Simas – z podejściem do instalacji sanitarnej, skoordynowany z wieloma różnymi wykończeniami z oferty tej firmy. Jest dostępny w kolorze m.in. białym i czarnym z połyskiem, w matowej bieli, w macie cementowym, antracytowym, czarnym czy sabbia. Uwagę zwraca wyjątkowy design pisuaru. Eliptyczny walec został rozciągnięty na ścianie i ukośnie skierowany ku górze. Zbiornik wewnętrzny przybrał postać wygodnej i bezpiecznej wnęki, dokładnie takiej jak gniazdo ( ang. nest ). Elegancka, funkcjonalna i higieniczna bryła produktu, dzięki zawartymwymiarom (30x30xh81 cm) jest idealna do przestrzeni publicznych, ale także do użytku domowego. Pisuar jest również ekologiczny – zużywa zaledwie dwa litry wody do spłukiwania. Za autorstwo projektu odpowiada pracownia techniczna Simas. Produkt w 100% wyprodukowany został we Włoszech, przez co sygnowany jest znakiem towarowym Ceramics of Italy. n Designerski pisuar do domowej łazienki Nest to nowy pisuar z oferty marki Simas specjalizującej się w produkcji wyrobów ceramicznych. Priorytetem producenta jest rozwijanie nowoczesnych, innowacyjnych trendów, które będą wyznaczać kierunki na przyszłość. 32 Cała łazienka www.simas.it

Strefa umywalki

fot. Jessica Klingelfuss

Projekty duetu Barber & Osgerby wyróżnia odkrywcze podejście do materiału i koloru. Odzwierciedla to ścisły związek ich pracy z procesami przemysłowym i nowymi technologiami, a także ze sztuką. Ich projekty – niezależnie, czy to z zakresu produkcji mebli, płytek lub oświetlenia – często charakteryzują miękkie linie i intensywne barwy. To wszystko sprawiło, że studio Barber & Osgerby bardzo szybko zaczęło zdobywać najważniejsze nagrody w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, a grono ich klientów szybko powiększało się o renomowane marki. Światowy rozgłos przyniósł im z pewnością projekt pochodni olimpijskiej w 2012 roku. Dziś pracują dla takich marek jak Knoll, Cappellini, B&B Italia, Flos, Vitra, Mutina, Sony, czy Swarovski. Do tematu łazienki podeszli zaś po raz pierwszy współpracując z marką Axor. Ich wspólny projekt One z 2015 roku dotyczył interaktywnego elementu sterującego prysznica. Znalazł on jednak swoją kontynuację i dziś kolekcja One posiada rozbudowany asortyment produktów umywalkowych, wannowych i prysznicowych. Łącznie to ponad 30 różnych modeli. Wszystkie cechuje spójny język designu, który definiują smukłe sylwetki, gładkie powierzchnie, miękkie krawędzie i wyważone proporcje. Zastosowana w bateriach technologia sterowania Select pozwala na bardzo precyzyjne i oszczędne sterowanie wodą. Jak mówią projektanci: Axor One przywołuje pamięć o wodzie, ale zapowiada nowy sposób jej kontrolowania, znacznie dokładniejszy i niesamowicie wyrafinowany. Jak widać, to kolejny projekt, w którym łączą archetypiczne myślenie o designie i wyjątkowo zaawansowane technologicznie rozwiązania funkcjonalne. Ale to nie koniec ich prac nad Axor One. W najbliższym czasie kolekcja poszerzy się o nowe kolory, które zostały wybrane tak, by oddawać wspólne relacje wody, ziemi i nieba. Wśród nowych barw znajdą się m.in. koralowy, niebiesko-zielony czy szary. n Barber &Osgerby: siłakreatywnego partnerstwa Poznali się na studiach architektonicznych w londyńskiej Royal College of Art. Od ponad 20 lat tworzą zgrany duet projektowy, który niezmiennie zachwyca i inspiruje swoją pasją do eksperymentowania i innowacyjności. Poznajcie Edwarda Barbera i Jay’a Osgerby, którzy w 2012 roku zaprojektowali pochodnię olimpijską na igrzyska w Londynie, a ostatnio także armaturę dla marki Axor. 35 Strefa umywalki Bateria umywalkowa Axor One z technologią sterowania Select Kolekcja Axor One

Podczas wydarzenia Elita po raz pierwszy zaprezentowała swoje katalogowe nowości roku 2022. Na stoisku można było zauważyć również wiele nawiązań do akcji ekologicznych organizowanych przez firmę. Co znalazło się w tegorocznych premierach? Legacy, jako piękny powrót do przeszłości
W hołdzie dla przeszłości i początków firmy Elita, powstała kolekcja mebli łazienkowych, która zachowuje w sobie cechy charakterystyczne dla dawnych czasów. Posiada także coś znacznie ważniejszego – duszę. Kolekcja Legacy to tradycyjne meble wykonane z płyty MDF pokrytej fornirem. Szafka umieszczona jest na klasycznych, prostych nóżkach wykonanych z metalu. Kolekcja będzie dostępna w kilku wersjach Inspirujące formy i troska o tradycję Targi 4 Design Days to wydarzenie, którego nie trzeba przedstawiać żadnemu pasjonatowi architektury i dobrego designu. Cztery dni, podczas których ikony światowego i polskiego designu, najwięksi architekci i projektanci, producenci i firmy usługowe oraz deweloperzy dyskutują o tym, co inspiruje i kreuje światowe trendy w architekturze i designie. Na największymw tej części Europy wydarzeniu rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa nie mogło zabraknąć firmy Elita. 36 Kolejna odsłona kolekcji Look – tu w nowym kolorze fume Umywalka Dimple w kolorze marmur terra pink matt

37 Strefa umywalki www.elitameble.pl kolorystycznych – zarówno frontów, nóżek, jak i uchwytów. Legacy to seria stworzona z myślą o osobach ceniących sobie piękno, elegancję oraz stawiających na klimatyczne wnętrza. Soho, czyli coś więcej niż elegancja
Meble z serii Soho powstały, by zachwycać użytkowników swoim wyglądem. Symetryczna konstrukcja szafki uszlachetniona szkłem ornamentowym sprawia, że kolekcja ta z każdej strony prezentuje się intrygująco. Szkło ornamentowe nie tylko jest synonimemelegancji, ale również harmonijnie współgra z każdym stylem wystroju wnętrz. Dzięki temu Soho idealnie odnajdzie się zarówno w klasycznym, jak i nowoczesnymwnętrzu. Look daje nowe możliwości
Estetyka wykonania, atrakcyjny, wyrazisty kształt oraz proste linie to najważniejsze cechy wyróżniające kolekcję mebli łazienkowych Look. Seria ta od początku niesie ze sobą definitywny przekaz: przestrzeń należy wykorzystać w każdym milimetrze i urządzić ją z gustem. Kolekcję można konfigurować indywidualnie dla uzyskania niepowtarzalnego efektu, a w tym roku Elita poszerzyła swoją ofertę o dodatkowe możliwości personalizacji serii Look. Pojawią się nie tylko nowe kolory frontów – forest green, navy blue, fume oraz orzech lincoln, ale również możliwość wymiany uchwytów i wyboru blatów terazzo. Tegoroczne stoisko Elita podczas 4DD w Katowicach W 2022 roku Elita ma ambitne plany Elita podkreśla coraz mocniej proekologiczny wymiar swojej działalności: – W tym roku szczególną uwagą postanowiliśmy obdarzyć temat ekologii oraz naszych działań na rzecz planety. W alternatywie dla plastiku większość materiałów promocyjnychwykonaliśmy zmateriałówpochodzących z recyklingu. Do stworzenia zaproszeń, wizytówek czy tabliczek informacyjnych dotyczących kolekcji, zamiast lakierowanego papieru użyliśmy ekologicznego papieru z odzysku – mówi Joanna Rac-Kiliszewska, marketing manager w firmie Elita. Na stoisku można było zauważyć, że również wśród gadżetów promocyjnych dominował temat ekologii – wszystkie prezenty nawiązywały do inicjatyw na rzecz środowiska. Królowały hasła Save the Bees oraz Fabryka tlenu. n Nowa kolekcja Legacy, czyli meble z duszą

RkJQdWJsaXNoZXIy MTI4OTM2MQ==